Herhangi bir sinema eserinin niteliği hakkında daha donanımlı bir şekilde çözümlemeler yapmak istemez misiniz? Dahası kendi hikâyelerinizi veya senaryonuzu daha yetkin bir gözle yeniden değerlendirmek hoşunuza gitmez mi? İşte bu atölyenin hedefisizi buralara taşımak. Peki bunu nasıl yapacağız?

Nitelikli sinema eserlerinde hikâyeleme unsurlarının ve araçlarının anlam yaratmak için nasıl kullanıldıklarını irdelemek temel çerçevemizi belirliyor. Bu amaca yönelik olarak başta sinema olmak üzeretüm kurmaca türlerdenörneklerle karakter, olay örgüsü, tema, ironi, sembol, bakış açısı gibitemel hikâyeleme unsurlarını irdeleyeceğiz. Bir eserin DNA’sı olan temayı diğer bütün unsurların nasıl desteklediğini, olay örgüsündeki küçücük bir jestin filmin tüm anlamına nasıl etki edebileceğini, sembollerin ve ironinin anlamı katlayan taşıyıcı kuvvetini, diyaloglarda atladığımız tek bir kelimenin bile eserin sonuyla bir bağlantı taşıyabileceğini kavramak, filmleri yeni bir farkındalıkla izlemenizekatkıda bulunacak.

Etkileşimli bir biçimde ilerleyecek atölyede amacımız izleyici ile film arasına girmek değil, bahsi geçen kavramlar üzerinden belli okuma stratejileri geliştirilmesini sağlamak.Bunun için metne yöneltebileceğimiz toplam 24 soru biriktireceğiz. Senaryo yazarlığı serüvenine atılmış olanlar ise bu sorular sayesinde kendi eserlerinin aksaklıklarını ve eksiklerini tespit edip çözümler üretebilecek uzman bir bakışa sahip olacaklar.

 

Atölye Programı

  • 1.Hafta: İlk Oturum: Kurmaca nedir? Nitelikli Eser Nasıl Tarif Edilir?
    İkinci Oturum: Olay Örgüsü.
  • 2. Hafta: İlk Oturum: Karakter
    İkinci Oturum:Seven
  • 3. Hafta: İlk Oturum: Simge/ironi.
    İkinci Oturum: As Good As It Gets
  • 4. Hafta: İlk Oturum: Tema
    İkinci Oturum: Züğürt Ağa
  • 5. Hafta: İlk Oturum: Bakış Açısı
    İkinci Oturum: Parasite
  • 6. Hafta: Tek Oturum: Katılımcılardan biritarafındanyazılmış bir senaryo ya da seçilecek herhangi bir sinema filmi üzerindentüm kavramların gözden geçirilmesi.

 

Akın Tek

1974’te Almanya’da doğdu. Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde aldı, yüksek lisans eğitimini aynı üniversitede “İhsan Oktay Anar Romanlarında Üstkurmaca” teziyle Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde tamamladı. 2001 yılından başlayarak vakıf üniversitelerinde öğretim görevlisi olarak eleştirel okuma ve yazma dersleri verdi, aynı zamanda bu üniversiteler bünyesinde ve özel kurumlarda okuma atölyeleri ve yaratıcı yazma kursları düzenledi. Bu süreçte metin/senaryo yazarlığı, koçluğu ve danışmanlığı, uzun metraj film/belgesel çevirmenliği yapmaya devam etti.

2009 yılında İstanbul Bilgi Ünivesites’inde “İhsan Oktay Anar Sempozyumu ve Sergisi”nin küratörlüğünü yaptı. Modern ve postmodern roman konusunda yazdığı makaleler çeşitli dergilerde yayımlandı. “Eşini Kaybeden” adlı öyküsü 2014’te Altzine dijital edebiyat platformunun yarışma seçkisine dahil oldu. Metin Deniz’den sahne tasarımı, Galip Tekin’den çizgi roman, Derviş Zaim’den senaryo, Mithat Alam’dan film okuma dersleri aldı. Murat Gülsoy’un yaratıcı yazarlık, Ebru Ceylan’ın senaryo atölyelerine katıldı. Senaryocular Derneği’nin düzenlediği senaryo kursunda Safa Önal, Macit Koper, Birol Güven, Ümit Ünal ve Kürşat Başar’ın derslerine devam etti. Kursu Ümit Ünal atölyesi ile tamamlayan Akın Tek, bir dönem Don Kişot Yapım’da senarist olarak çalıştı.

Senaryosunu yazdığı The Circle Jerkadlı video-enstalasyon 2016’da Barcelona Loop’ta ve 2017’de New York Moving İmages’da ve Paris FİAC’da sergilendi, yine senaryo yazarı ve oyuncu olarak katkı verdiği Two Monologuesadlı video eser Gelecek Kolajdırve Deep Fried Dreams sergilerinde yer aldı.